Què són els superaliments?

Els superaliments

Que la teva medicina sigui el teu aliment i que el teu aliment sigui la medicina.

(Hipòcrates, S.V a.C., metge de l’Antiga Grècia)

Vivim en una societat sobrealimentada, en la que dominen els aliments industrialitzats i refinats com per exemple els greixos i els dolços. L’alimentació és una part molt important del nostre benestar i seguir una dieta sana i equilibrada és essencial per la nostra salut.

Per una banda, des de fa temps, hi hagut una efervescència dels superaliments i s’han posat molt de moda. Aquest concepte (superfoods) està inventat per la indústria alimentària, per referir-se als aliments molt rics en nutrients que poden tenir efectes beneficiosos per la nostra salut. Aquests aliments provenen de països exòtics on els consumeixen des de fa milers d’anys.

Per altra banda, la comunitat científica reivindica que no ens cal anar tan lluny per trobar superaliments molt a prop nostre, alguns formen part de la dieta mediterrània. Consumir productes de proximitat és una garantia de que estan en condicions òptimes i a la vegada es contribueix a la sostenibilitat.

Cal informar-nos bé dels aliments que mengem per assegurar-nos una alimentació saludable. Seguint una dieta variada, rica en fruites i verdures, aportarem al nostre organisme tota l’energia i els nutrients necessaris, així com provar nous aliments, ens pot ajudar a sortir de la rutina per cuidar la nostra salut.

 

Té Matcha
És d’origen asiàtic i té una alta concentració d’antioxidants que ajuda a augmentar les defenses. També porta vitamines A, E, K i del grup B. A més té un poder d’acció estimulant més gradual que el cafè. Es pot beure amb la seva forma tradicional, però el pots trobar en batuts, smoothies i en altres postres.

 

Llavors de chia
Són originaries de Centreamèrica i tot i que són diminutes tenen moltes propietats saludables. Tenen un elevat contingut en Omega-3, en fibra i en proteïnes.

La forma més típica de consumir les llavors de chia és barrejant-les amb aigua o algun suc, per tal que de forma molt ràpida, absorbeixin unes deu vegades el seu volum.

 

Shiitake 
Durant molts anys la medicina tradicional xinesa ha utilitzat aguns bolets com el shiitake, perquè li atribueixen propietats per al sistema immunitari i efectes antioxidants.

 

 

Oli d’oliva verge extra
Des de sempre l’oli d’oliva ha estat un element bàsic de la dieta mediterrània, a l’Antiga Roma l’oliver es considerava un arbre sagrat. L’oli d’oliva verge extra és ric en vitamina E, ferro, calci, las seva grassa és mono insaturada que ajuda a prevenir malalties cardiovasculars i és un antiinflamatori ple d’antioxidants.

 

All
L’all és originari de l’Àsia Central però es va estendre per tot Europa i ha estat un aliment indispensable per la nostra cuina. Destaca per les seva riquesa en minerals com el potassi o el fòsfor i conté unes substàncies riques en sofre amb propietats saludables úniques.

 

Bròquil 
Aliments com el bròquil, la coliflor i les cols de Brussel·les formen part de la família Brassica oleracea i són rics en clorofil·la i vitamina C, afavorint l’assimilació del ferro. També contenen calci, fòsfor i són depuratives. Molts tipus de cols es poden servir cues en amanides.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *