En què penses mentre corres?

Mindfulness + running = millor rendiment esportiu

Cada vegada més sentim a parlar de mindfulness i cada cop més els atletes professionals ho practiquen. És una forma d’entrenament mental que aporta múltiples beneficis, concretament aplicat al running, ens ajuda, per exemple, a millorar el nostre rendiment.

El mindfulness està basat en una tècnica de meditació de la Índia que consisteix en “prendre consciència del moment present”. El concepte de mindfulness es tradueix com atenció plena. És l’habilitat de concentració i de focalitzar la teva atenció en allò que perceps sense jutjar-ho.
Si combines el mindfulness mentre surts a fer runnig, podràs gaudir d’un entrenament més complet, perquè a part d’exercitar el teu cos, aprendràs a prendre’n consciència i a meditar.
Existeixen moltes variables psicològiques que ens influeixen al nostre rendiment esportiu, com per exemple la motivació, l’estrés, capacitat de relaxació, mantenir la concentració o controlar l’atenció.

Practicant el mindfulness, podem aconseguir una millora  d’aquestes variables, així  com també una millora de l’autoestima i de la confiança en nosaltres mateixos.
El mindfulnes és un exercici de gestió emocional molt positiu perquè pretén entrar en un procés d’acceptació de tot allò que ens afecta, de tots els pensaments, emocions i sensacions.

És el camí per trobar un equilibri entre el cos i la ment, tenint consciència del moment. Com que l’energia es centra en el present i no s’inverteix en preocupacions, ni expectatives del futur, es guanya un millor rendiment esportiu.

Pren nota dels mantres per practicar mindfulnes mentre corres:

• Respiro a poc a poc i profundament
Un dels aspectes més importants. Si ens centrem en la nostra respiració estarem més atents mentre correm i ho farem d’una forma més conscient i centrada. Cal que notem com l’aire entra i fa el viatge cap als pulmons. Amb una respiració profunda des de l’estómac (respiració diafragmàtica) s’aconsegueix una major presa d’oxigen i utilitzaràs tota la teva capacitat pulmonar.

• Observo el que miro
Si enlloc de mirar, observem, estarem més connectats al nostre entorn. Prenent consciència del que estan veient els nostres ulls, observarem més detalladament el nostre voltant. Sentir que estem observant el que estem mirant i així no anar de pressa, sinó recrear-nos en el moment present.

• Voler és poder
Un altre aspecte molt important és el pensament positiu. Per tal d’afavorir la nostra motivació, un recurs és reviure mentalment alguna meta que haguem aconseguit o alguna situació adversa que haguem superat i sortir a córrer amb aquest pensament. Això farà creure en la nostra resiliència, és a dir la capacitat que tenim per afrontar amb èxit una situació difícil i de recuperar-nos de les circumstàncies desfavorables.

• La nit no confon
A la nit, gràcies a la reducció d’estímuls, s’accentua la concentració. A la nit ens millora la propiocepció per això, córrer a la nit és perfecte per practicar mindfulness. Si no ets poruc, la foscor és relaxant i et pot servir per gaudir d’una estona centrada en tu mateix. Si no ho has provat mai, t’animem a sortir a córrer de nit.

• Potenciar les meves fortaleses
Per tal de mantenir el pensament positiu mentre correm, és molt útil pensar en els nostres punts forts, en allò que ens porta a creure en nosaltres mateixos, amb les fortaleses amb les que aconseguim els nostres objectius. Així creurem en el nostre talent i ens sentirem satisfets.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *